Deskové a kvízové hry

Čtvrté ročníky na hodinách němčiny vytváří aktivity pro své spolužáky. Jedná se o deskové a kvízové hry.
Požádali jsme žáky, aby vytvořili deskové či společenské hry pro své spolužáky. Tyto hry měly za úkol kombinovat procvičování ideálně více dovedností (větší okruh slovní zásoby, témata i z jiných předmětů apod.). Po dobu 6 týdnů jsme dali žákům k dispozici jednu vyučovací hodinu týdně, kdy ve skupinách 2-6 žáků vytvářeli své aktivity.
Vznikla nám celá řada návrhů – od nové verze hry Bang (zasazené do německého kontextu), přes geograficko-hudební kvízy až po Monopoly, které se týkaly slovní zásoby a frází na téma pracovní trh, studium a vlastnosti. Vznikl nám i model haly letiště, kde na žáky čekaly úkoly a konverzační situace, se kterými se setká každý cestující při průchodu letištěm (od odbavení přes bezpečnostní kontrolu až po nástup do letadla).
Jedna skupina vytvořila velkou postavu, na kterou ostatní umísťují jednotlivé části těla, orgány a kusy oblečení. Někteří žáci využili pro tvorbu herních doplňků (figurky, rekvizity) i 3D tiskárnu.
Samotnou tvorbou celý proces nekončí. Následně všichni testovali vytvořené hry navzájem a poskytovali si zpětnou vazbu s ohledem na to, jak jim připadá aktivita kreativní, jak rozvíjí či procvičuje jejich znalosti, které se němčiny týkají a jak je to samozřejmě bavilo a zda by si hru zahráli znovu.
Tomáš Botlík Nuc, Kamila Jakubů